• Bezpieczeństwo w czasie wakacji

• 21 czerwca, we wtorek, klasa VII wraz z wychowawczynią, wzięła udział w prelekcji, która odbyła się w kinie w Sarym Sączu. Tematem były bezpieczne wakacje. Rozmawiano m.in. o odpowiedzialności karnej nieletnich, a także przypomniano uczniom zasady dotyczące bezpieczeństwa drogowego. Na koniec rozegrano konkurs wsród chętnych uczniów z klas z VII z całej gminy, w którym uczeń naszej szkoły, Jakub Zajączek, wygrał jedną z nagród (voucher na quady).

• SZKOLNY  KONKURS  SYSTEMATYCZNEGO  OSZCZĘDZANIA
        • SZKOLNY KONKURS SYSTEMATYCZNEGO OSZCZĘDZANIA

• W bieżącym roku szkolnym członkowie SKO po raz kolejny walczyli o zdobycie tytułu „Mistrza oszczędzania”.

W dniu 6 czerwca został rozstrzygnięty  konkurs, a najbardziej wytrwałym udało się osiągnąć  sukces.

I miejsce i tytuł „Mistrza oszczędzania”:  Gałysa Faustyna  kl. I

Stawiarski Ireneusz kl. V

Stawiarska Natalia kl.  VII

Zwycięzcom gratuluję!

• Finalistki konkursu „Moje miasto – Moja Duma, Mój Region – Moja Duma”

•      W tegorocznej edycji wojewódzkiego konkursu historycznego naszą szkołę reprezentowały dwie uczennice: Antonina Bober z klasy szóstej oraz Alicja Rusin z klasy siódmej. Konkurs składał się z trzech etapów. W pierwszym etapie uczennice przygotowywały pracę pisemną na wybrany temat, tym razem zmierzyły się z tradycjami naszego regionu i ważnymi postaciami Ziemi Sądeckiej. Kolejne etapy to test pisemny i odpowiedź ustna. Finał i uroczyste zakończenie konkursu miały miejsce w auli głównej Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu. Reprezentantki naszej szkoły dotarły szczęśliwie do trzeciego etapu i uzyskały dyplomy finalistek oraz  nagrody rzeczowe.

Gratulujemy!

• Nasz ostatni wspólny wyjazd...

• W wycieczce wzięli udział uczniowie klasy ósmej wraz z wychowawczynią, panią Sylwią Kotas oraz panią Kingą Olszak. Wycieczka ta została zorganizowana, by pożegnać się ze szkołą podstawową i przyjaciółmi.

Dzień 1

01.06.2022

Jaworki- Wąwóz Homole- Wysoka- Durbaszka- Bereśnik

Pierwszego dnia spotkaliśmy się całą grupą pod szkołą w Gaboniu o godzinie 8:30. Po sprawdzeniu obecności autobusem wyruszyliśmy w stronę Jaworek. Po dojechaniu na miejsce, piechotą ruszyliśmy  do Wąwozu Homole. Szliśmy przez potoki, lasy i przez małe mostki.

Mimo ciężkiej trasy, cały czas towarzyszył nam dobry humor. Dzięki temu wszyscy szczęśliwie zwiedziliśmy Wąwóz Homole.

Po chwili odpoczynku ruszyliśmy w stronę szczytu Wysoka (1050 m.n.p.m.). Droga była kamienista i ciężka do przebycia, choć nogi bolały nikt nie narzekał. Ze szczytu Wysokiej spoglądaliśmy na  panoramę Pienin. Obraz przepiękny, widać liczne lasy i wzniesienia. Byliśmy zachwyceni.

Z Wysokiej ruszyliśmy na następny szczyt, którym była Durbaszka (934 m.n.p.m). Tam także podziwialiśmy widoki pięknej panoramy, naszych polskich lasów i pagórków. Następnie  ruszyliśmy w stronę schroniska na Durbaszce. Gdy tam odpoczęliśmy, zeszliśmy do autobusu i pojechaliśmy w stronę Szczawnicy, by tam ruszyć pieszo do schroniska w Bereśniku.

Po ciężkiej trasie, zmęczeni ale zadowoleni, dotarliśmy do schroniska w Bereśniku. Tam w końcu mogliśmy odświeżyć się, odpocząć i zrelaksować. Wszyscy byliśmy uśmiechnięci i bawiliśmy się dobrze, wieczorem zapaliliśmy grilla. Tak zakończyliśmy pierwszy dzień wycieczki.

Dzień 2

02.06.2022

Bereśnik- Przehyba

Drugi dzień rozpoczęliśmy od śniadania. O godzinie 10 wyruszyliśmy w stronę Przehyby, szliśmy powoli i podziwialiśmy krajobraz. Po około 5 godzinach marszu dotarliśmy do schroniska na Przehybie. Po przybyciu odpoczywaliśmy po trudnej trasie, potem spędzaliśmy wesoło czas.

Dzień 3

03.06.2022

Przehyba- Radziejowa- Gaboń

W ostatnim dniu, po śniadaniu, wyruszyliśmy na Radziejową (1266m.n.p.m.). Oglądaliśmy panoramę Tatr i piękno przyrody. Widoki są bardzo piękne i godne polecenia, tak jak widać na zdjęciach.

To był ostatni punkt naszej wycieczki. Z Radziejowej kierowaliśmy się w stronę Gabonia, gdzie miała zakończyć się nasza trasa. Droga powrotna szybko minęła.

Wycieczkę zaliczam do bardzo udanych, ponieważ wraz z kolegami świetnie się bawiłem, wszyscy mieli dobre humory. Bardzo dobrym pomysłem było zorganizowanie czasu wolnego w ten sposób,  bo mogliśmy w ostatnich dniach podstawówki pobyć razem. Myślę, że ta wycieczka na długo pozostanie w mojej pamięci. Chwile spędzone w towarzystwie koleżanek i kolegów są najcenniejsze. BYŁO SUPER !!!

Filip Łatka

• Wyróżnienie w konkursie „Przywrócić głos Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii”

• Organizatorem ogólnopolskiego konkursu dla szkół oraz środowisk polonijnych jest Szkoła Podstawowa nr 21 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętego Jana Pawła II w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 3 w Nowym Sączu. Współorganizatorem Konkursu jest: 21. Brygada Strzelców Podhalańskich im. gen. Mieczysława Boruty-Spiechowicza z Rzeszowa, 1. Regionalny Ośrodek Dowodzenia i Naprowadzania Kraków-Balice im. gen. bryg. pil. Stanisława Skalskiego, Aeroklub Nowy Targ, Aeroklub Podhalański Nowy Sącz. Podstawowym założeniem konkursu jest rozwijanie zainteresowania przeszłością a także: wzbogacenie wiedzy na temat najnowszej historii Polski, wspieranie postaw patriotycznych młodego pokolenia oraz rozwijanie kreatywności, uzdolnień plastycznych i wrażliwości artystycznej dzieci. Jednym z celów tegorocznej edycji konkursu było upamiętnienie postaci o. Maksymiliana Marii Kolbego w 80. rocznicę męczeńskiej śmierci.

Uczennica klasy czwartej – Dominika Arendowska, przygotowała piękną pracę plastyczną przedstawiającą postać męczennika. Praca Dominiki została wyróżniona przez ogólnopolską komisję konkursową, co zasługuje na szczególną uwagę ze względu na fakt, że z całego kraju a także ze środowisk polonijnych z całego świata napłynęły setki prac plastycznych. Gratulujemy sukcesu!

E.Sojka

• Wycieczka do Wrocławia

• 2 czerwca klasy IV, V, VI i VII wyjechały na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. Program wyjazdu był naprawdę ciekawy i obiecujący, wszyscy też cieszyliśmy się na wspólne spędzenie czasu.

Wstaliśmy naprawdę wcześnie (niektórzy prawie nie spali), ponieważ musieliśmy się zebrać przed szkołą o godz. 4.45. W wyśmienitych nastrojach zasiedliśmy z autobusie, chętni na przeżycie ciekawych przygód. Pan przewodnik nas nie rozczarował, w trakcie drogi każdy postój odbywał się w okolicy McDonalda. Już wiedzieliśmy, że nie będziemy cierpieć głodu:)

Po dotarciu do Wrocławia, najedzeni pyszniutkimi fast foodami, rozpoczęliśmy zwiedzanie. Na pierwszy rzut ruszył Ostrów Tumski, w katedrze św. Jana Chrzciciela spędziliśmy długą chwilę. Potem spacerowaliśmy po Wrocławiu (przy okazji dowiedzieliśmy się, że to miasto jest bardzo popularne wśród studentów) aż dotarliśmy do przepięknego rynku. To był nasz czas na zakupienie pamiątek. Hitem dla niektórych okazały się wiaderka z watą cukrową oraz pluszowe ośmiornice. Na pewno nie zapomnimy wejścia na Panoramę Racławicką, dla wielu z nas był to najciekawszy punkt wycieczki. Ogromny obraz robi wrażenie!

Po tylu atrakcjach nadszedł czas na kolację i zakwaterowanie. Zamieszkaliśmy na jedną noc w bardzo ładnym hoteliku prowadzonym przez siostry zakonne. Budynek otaczał piękny ogródek, w którym spędziliśmy miłe chwile na integracji. Wieczorem ruszyliśmy na pokaz fontann- spektakl był niesamowity! Światła, muzyka, niepowtarzalna atmosfera. Wielu z nas na pewno jeszcze tam wróci.

Drugiego dnia, po wykwaterowaniu, udaliśmy się na spacer. Oodwiedziliśmy Ogród Japoński (kolejny hit) oraz Ogród Zoologiczny, na który wielu z nas czekało. Każdy wypatrywał tych zwierząt, które chciał zobaczyć, na pewno wrażenie na większości zrobiły ogromne akwaria z kolorowymi rybami oraz Afrykarium (zabójcza temperatura). Ostatnim punktem okazał się wjazd na Sky Tower, taras widokowy również bardzo nam się podobał.

Nasyceni widokami, miejscami, emocjami udaliśmy się w drogę powrotną. I tu nie doznaliśmy rozczarowania, postoje znowu były blisko Maca:)

Około godz. 23.15 wróciliśmy do Gabonia. Uff, trzeba było się porządnie wyspać po tylu wrażeniach!

I.Ł.

• Piknik rodzinny

• 31 maja w naszej szkole odbył się Piknik Rodzinny pod hasłem „DZIĘKUJĘ CI MAMO, DZIĘKUJĘ CI TATO”. W tym dniu świętowaliśmy Dzień Matki oraz Dzień Dziecka.

Dzieci z oddziału przedszkolnego i z klasy II przygotowały dla rodziców piosenki, wiersze oraz przedstawianie pt. „Przygoda niegrzecznej żabki”. Odbył się też pokaz talentów przygotowany prze chętnych uczniów.

W drugiej części uroczystości można było wziąć udział w  konkurencjach sportowych przygotowanych dla  uczniów wszystkich klas oraz chętnych rodziców i nauczycieli. Dla dzieci z oddziału przedszkolnego i klas I – V została przygotowana dmuchana zjeżdżalnia oraz dmuchany zamek – sprawiło to im ogromną radość.

Wszyscy uczestnicy pikniku korzystali ze słodkości i częstowali się piknikową kiełbaską, a każde dziecko dostało po pysznym lodzie. Poczęstunek przygotowała  Rada Rodziców.

Miło będzie wspomnieć te niepowtarzalne chwile spędzone z Rodzicami.

M.K.

• Wycieczka do biblioteki

• 19 maja, przedszkolaki wraz z drugą klasą odwiedziły Bibliotekę Publiczną w Gołkowicach. Dzieci z zainteresowaniem zapoznały się z nowym dla nich miejscem. Podczas wizyty w bibliotece dzieci miały możliwość przejścia między regałami w wypożyczalni i zapoznania się z biblioteką. Przedszkolaki z wielkim zainteresowaniem przeglądały książki znajdujące się na półkach, ale szczególne zainteresował ich dział dla dzieci. Wszystkim spodobały się kolorowe i bogato ilustrowane książeczki. Pani bibliotekarka w przystępny sposób opowiadała o bibliotece i o zbiorach znajdujących się na półkach. Dzieci zobaczyły jak wygląda karta czytelnika oraz poznały zasady wypożyczania książek. Dowiedziały się także jak należy dbać o książki. Dzieci miały też możliwość zobaczenia wystawy  malarskiej i wystawy nietypowych książek oraz zagrania w totolotka książkowego.

• Zwiedzamy stolicę Małopolski - Kraków

• 10 maja uczniowie klas 1-3 zwiedzali najpiękniejsze miasto województwa małopolskiego - Kraków. Pierwszym punktem wycieczki był średniowieczny rynek z górującym nad nim Kościołem Mariackim. Ten jeden z najpiękniejszych symboli miasta, przyciąga niesamowitą atmosferą, zabytkami i rozrywką.

Następnie wybraliśmy się do Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema. To ogromny obszar obejmujący około 6 hektarów, na którym rozmieszczone są urządzenia demonstrujące zjawiska fizyki, ekspozycje geologiczne i sensoryczne. Najmłodsi mogą skorzystać z szeregu atrakcji, takich jak plac zabaw ze zjeżdżalniami, karuzelami oraz tor saneczkowy, który cieszył się wśród naszych podopiecznych dużą popularnością.

Kolejnym punktem było Muzeum Lotnictwa Polskiego zlokalizowane na terenie istniejącego dawniej lotniska Rakowice-Czyżyny. Uczniowie mogli zobaczyć wiele eksponatów związanych z historią rozwoju lotnictwa. Pan Przewodnik opowiedział nam, jak działał mięśniolot, w jaki sposób samoloty wpłynęły na reklamę czekolad Wedel oraz czym jest i jak wygląda silnik gwiazdowy. Mogliśmy wejść do kokpitu, obejrzeć samolot od wewnątrz - to były niesamowite emocje.

Ostatnim miejscem - najbardziej wyczekiwanym przez dzieci- był Ogród Zoologiczny. Zobaczyliśmy egzotyczne okazy ssaków, gadów, płazów i ptaków. W mini -zoo głaskaliśmy osiołka i kucyka, a alejkami przechadzał się z nami dumny paw.

Wieczorem, zmęczeni ale szczęśliwi. wróciliśmy do domu. Ten dzień zapamiętamy na długo.

K.Olszak.

•  ,,Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka"
        • ,,Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka"

• Celem ogólnopolskiej akcji ,,Góra grosza", która prowadzona jest już dwudziesty drugi raz, jest zbiórka pieniędzy o niskich nominałach, przeznaczanych przez organizatora, fundację ,,Nasz Dom", na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną.

W tegorocznej zbiórce uczestniczyła również nasza szkoła- każda klasa w duchu rywalizacji, w okresie od lutego do kwietnia, zbierała na ten szczytny cel pieniążki. Zgodnie ze staropolskim przysłowiem ,,ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka", również u nas zebrała się "spora miarka". Po podliczeniu pieniążków przez członków Samorządu Uczniowskiego, który to nadzorował akcję, okazało się, że wynik jest imponujący. Zebrano łącznie 432,63 zł. Prym wiódł oddział przedszkolny, który  zebrał 110,92 zł. Na drugim miejscu była klasa I - 68,16 zł, na trzecim klasa V - 55,00 zł. Wszystkim serdecznie dziękujemy 🤗

S.Kotas

• ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA

• 4 maja w naszej szkole odbyła się akademia poświęcona 231. Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja.

Po odśpiewaniu hymnu państwowego, uczniowie z klasy I i III w montażu słowno – muzycznym przypomnieli historię uchwalenia pierwszej w Europie i drugiej na świecie Konstytucji oraz jej znaczenia dla Polski.

Natomiast w dniu 3 maja delegacja naszej szkoły uczestniczyła w Gminnych Obchodach Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja w Starym Sączu.

W.Janik

• Dzień Ziemi w naszej szkole i akcja ,,#SprzątamyDlaPolski”

•              W ramach tegorocznych obchodów światowego Dnia Ziemi zorganizowano na terenie naszej szkoły szereg akcji mających na celu wzbudzenie wśród dzieci i młodzieży świadomości jak bardzo ważne jest dbanie o naszą planetę.

Tym samym, uczniowie przez cały miesiąc kwiecień realizowali wyznaczone działania rywalizując w międzyklasowym konkursie ekologicznym: ,,Środowisko szanujesz – planetę Ziemię ratujesz”.
          Konkurs ten obejmował:
           -zbiórkę makulatury,
          - zbiórkę zużytych baterii,
          - przygotowanie rebusu ekologicznego,
          - wykonanie stroju lub kolekcji z materiałów podlegających recyklingowi,
          - uczestnictwo w turnieju wiedzy ekologicznej "1  z 10".
          - zielony ubiór na Dzień Ziemi
          Każda klasa podeszła do wyznaczonych zadań z ogromnym zaangażowaniem.
          Zebrano 110 kg zużytych baterii:
          I miejsce klasa I – 2081 szt.
          II miejsce klasa VIII – 1946 szt.
          III miejsce klasa III - 528 szt.
          Z kolei wyniki zbiórki makulatury przedstawiały się następująco:
          I miejsce klasa VII – 302,9 kg
          II miejsce klasa I – 162,4 kg
          III miejsce klasa III – 39,4 kg
          Łącznie zebrano 660 kg.
                         Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się konkurencja wykonania Eko- stroju lub Eko –kolekcji. Wykonane suknie, garnitury, stroje indiańskie, rycerskie, buty, kapelusze, parasole, torebki, tornistry, plecaki i inne gadżety przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Wręcz można by powiedzieć, że pokaz mody był na poziomie domu mody ,,Dior” :). Zapraszamy do galerii!
                          Po podsumowaniu zebranych  punktów z wszystkich kategorii i trudnych decyzjach jury wyłoniono zwycięzców, którzy najrzetelniej i najbardziej efektywnie podeszli do wykonywanych zadań. Pierwsze miejsce i tytuł Eko klasy na medal zdobyli uczniowie klasy pierwszej, drugie miejsce uczniowie klasy trzeciej , a trzecie miejsce uczniowie klasy ósmej.
                          Poza konkurencjami zespołowymi, chętni uczniowie mogli również sprawdzić swoją wiedzę z zakresu ekologii, ochrony środowiska i ochrony przyrody w turnieju wiedzy ekologicznej ,,Jeden z Dziesięciu. Rywalizacja w tym turnieju odbywała się w dwóch kategoriach wiekowych:
           ,,0 –III” i ,,IV – VIII”.
          Wśród młodszych uplasowały się następujące miejsca:
          I – Zuzanna Rams – odział przedszkolny
          II – Emilia Kozieńska – klasa III
          III -  Alicja Florek – klasa II
          Wśród młodzieży starszej:
          I – Krystian Ćwiklik – klasa VIII
          II – Filip Piętka – klasa V
          III – Kamila Florek – klasa IV
          Na zakończenie obchodów, włączając się w ogólnopolską akcję ,,#SprzątamyDlaPolski” uczniowie udali się na sprzątanie ,,naszej małej Ojczyzny" – Gabonia.
          Wszystkim serdecznie dziękujemy za wkład pracy, duże chęci, zaangażowanie, a przede wszystkim za uśmiech i dobrą zabawę na rzecz naszej Planety Ziemi.

S. Kotas

• SPOTKANIE Z PODRÓŻNIKIEM

• 27 kwietnia klasy 4-8 uczestniczyły w spotkaniu z podróżnikiem opowiadającym o przygodach na Półwyspie Arabskim (w szczególności o państwie Oman i mieście Dubaj). Uczniowie wyrazili wysokie zaangażowanie i zainteresowanie, biorąc udział w konwersacji i odpowiadając na pytania. Dowiedzieli się dużo o historii i kulturze tych miejsc.

Klika faktów, które zampamiętaliśmy na temat Dubaju:

• Najwyższy budynek w Dubaju to Burdż Chalifa (obecnie najwyższy budowla świata).
          • Najdroższym hotelem jest Burj Al Arab Jumeirah.
          • Dubaj posiad trzy sztuczne wyspy w kształcie palmy.
          • W zamiarze jest zbudowanie tam najwyższej wieży widokowej na świecie.

Oman:

• W meczetach nie wolno ukazywać twarzy bogów, za to ozdabiane są one wzorami geometrycznymi.
          • Najwyższy szczyt Omanu to Jebel Shams (3000 m. n. p. m.).
          • Można tam znaleźć "beehive tombs" co po przetłumaczeniu na polski oznacza „grobowce w kształcie ula”. To charakterystyczne, okrągłe, wieże o średnicy około 10 metrów, budowane z ułożonych w stos płaskich kamieni.
          • Dżabal Szams to najpiękniejszy szczyt Omanu. Jego wysokość waha się od 2980 m n.p.m. do 3075 m n.p.m. (w zależności od źródeł).

A.Rusin, A.Stawiarska, N.Godoń, kl. VII

• Małopolskie Otwarcie Sezonu Wędrówkowego na Turbaczu

• Oddział PTTK Beskid w Nowym Sączu zaprosiło nasze Szkolne Koło PTTK do wzięcia udziału w uroczystościach Małopolskiego Otwarcia Sezonu Wędrówkowego na Turbaczu.

Turbacz to najwyższy szczyt pasma Gorców znajdujący się w obrębie Gorczańskiego Parku Narodowego. 24.04.2022r. Szkolne Koło w liczbie 14 uczestników (zarówno z grupy młodszej i starszej) wyruszyło z Kowańca w Nowym Targu niebieskim szlakiem w kierunku szczytu. Trasa była bardzo trudna, po obfitych opadach deszczu i wiosennych roztopach szlak był błotnisty, śliski, z licznymi płatami zalegającego śniegu. Na szczycie wzięliśmy udział we mszy świętej oraz uroczystościach otwarcia sezonu. Spotkaliśmy także innych członków kół PTTK np. Koło Grodzkie, a naszym przewodnikiem był sam prezes zarządu PTTK, Pan Adam Sobczyk. Trasa powrotna wiodła czarnym szlakiem do Łopusznej, mijaliśmy liczne polany krokusowe oraz malownicze osiedla: Zarębek Wyżni, Zarębek Średni. Wędrówkę skończyliśmy w osiedlu Zarębek Niżni przy potoku Łopuszanka. W Łopusznej czekał na nas autokar, którym wróciliśmy do Gabonia.

Serdecznie dziękujemy Zarządowi PTTK, Oddział Beskid w Nowym Sączu, za wspólny wyjazd oraz spędzony czas.

K.Olszak

• Konkurs świąteczny, paczki Szkolnego Koła "Caritas", osiągnięcia naszych uczniów, życzenia świąteczne

• Tworzenie stroików i palm w czasie Świąt Wielkanocnych to piękny zwyczaj przekazywany z pokolenia na pokolenie. Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych nasza szkoła zorganizowała konkurs na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną. Celem konkursu było kultywowanie tradycji Świąt Wielkanocnych, pielęgnowanie zwyczajów oraz doskonalenie umiejętności twórczych. Po długich naradach wyłoniono zwycięzców w dwóch kategoriach wiekowych:

Grupa młodsza (klasy 0 - 3) przyznano następujące miejsca:

I miejsce Kacper Kołodziej z klasy I

II miejsce Kacper Rams z klasy II

III miejsce Oliwia Florian z klasy 0

Grupa starsza (klasy IV - VIII)

I miejsce Maria Kotas z klasy VII

II miejsce Bartosz Krupa z klasy 6 oraz Justyna Krupa z klasy VII

III miejsce Paulina Mordarska z klasy IV

Serdecznie dziękujemy za tak liczny udział i zachęcamy do dalszego kultywowania tradycji jako formy wyrazu artystycznego w naszej szkole.

Palmy konkursowe zostały dołączone do symbolicznych paczek Wielkanocnych przygotowanych przez Samorząd Uczniowski i szkolne koło Caritas dla emerytowanych pracowników szkoły oraz niepełnosprawnych mieszkańców miejscowości Gaboń. Fundusze do przygotowania paczek świątecznych uczniowie pozyskali dzięki licznym akcjom charytatywnym prowadzonym zarówno na terenie szkoły jak i poza nią. Serdecznie dziękujemy wszystkim zaangażowanym i chętnie włączającym się w nasze akcje. Specjalne podziekowania składamy naszym sponsorom.

Podczas apelu świątecznego na środek zaproszeni zostali również uczniowie, którzy w ostatnim czasie odnieśli sukcesy sportowe i naukowe, godnie reprezentując naszą szkołę na arenie wojewódzkiej i ogólnopolskiej. Są to:

-Dominika Arendowska z kl.IV (I miejsce w Ogólnopolskim Turnieju Tańca Towarzyskiego o Wawelskiego Smoka w Krakowie)

- Jan Głębocki z kl.IV (I miejsce w Międzynarodowym Turnieju API Cup w Zakopanem)

-Dagmara Wnęk z kl VIII (I miejsce w zawodach Grand Prix Małopolski w Biegach Przełajowych na dystansie 1000 m)

-Wiktoria Potoniec z kl. VIII (brązowy medal Juniorów młodszych, Taekwon-do)

-Amelia Stawiarska, kl.VII (tytuł finalisty Małopolskiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Angielskiego).

Wszystkim utalentowanym uczniom serdecznie gratulujemy!

Na koniec tych wszystkich atrakcji, nagród, pochwał i gratulacji nastąpiły życzenia świąteczne.

My również z okazji nadchodzących dni życzymy wszystkim zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych wiary, nadziei i miłości, radosnego wiosennego nastroju oraz serdecznych spotkań w gronie rodziny i przyjaciół.

K.Olszak & M.Mamak & S.Kotas & H.Cabała & I.Łukasik

• Dzień zdrowia

• W dniu 06 IV 2022 r. w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Zdrowia, który w tym roku przebiegał pod hasłem "Uratuj życie".

Obchody tego dnia uświetnił przyjazd uczniów z Zespołu Szkół im. Władysława Orkana z Marcinkowic, którzy zaprezentowali przygotowany przez siebie program.  Dużym zainteresowaniem cieszył się nie tylko zaprezentowany pokaz sztuk walki, ale także pokaz udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej. Uczniowie naszej szkoły mieli okazję nie tylko utrwalić sobie wiadomości na temat udzielania pomocy osobom poszkodowanym, ale także mogli w sposób praktyczny sprawdzić swoje umiejętności.

Z udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej wykonana została gazetka szkolna, która na bieżąco pozwala uczniom utrwalać pozyskaną wiedzę i umiejętności.

J.W.

• Konkurs plastyczny

• Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XII Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym "Bezpiecznie na wsi mamy, bo ryzyko upadków znamy" organizowanym przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Celem konkursu jest popularyzowanie wiedzy o zagrożeniach wypadkowych związanych z upadkami osób w gospodarstwach rolnych. Promuje on także prawidłowe nawyki i zachowania dzieci związane z pracą i zabawą na terenie gospodarstwa rolnego oraz służy poprawie poziomu bezpieczeństwa pracy na obszarach wiejskich i zmniejszeniu liczby wypadków przy pracy. Uczniowie wykonali 14 prac plastycznych, które zostały przekazane do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

• Minisiatkówka- gminne eliminacje

• W minionym tygodniu po niemal 5 miesiącach przerwy udało się przeprowadzić gminne eliminacje minisiatkowka dziewcząt i chłopców.

Zawody odbyły się w Barcicach.

Chłopcy zajęli drugie miejsce, dziewczyny trzecie.

W obu kategoriach najlepsza była reprezentacja SP2 w Starym Sączu.

Życzymy powodzenia na dalszych etapach rozgrywek.